خانه / گردشگری همدان / گنج نامه ، آبشار و کتیبه و دهکده ای توریستی در همدان

گنج نامه ، آبشار و کتیبه و دهکده ای توریستی در همدان

همه چیز در گنجامه هست : جاذبه های تاریخی ،تفریحی و طبیعی!

یکی از سرمایه گذاری های گردشگری زودبازده که در همدان انجام شد همین دهکده توریستی گنجنامه بود که البته خیلی خیلی جای سرمایه گذاری بیشتری بود اما همین نیز غنیمت است.

گنج نامه همدان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است. این منطقه در میان بیشتر افرادی که اقدام به سفر به نقاط مختلف ایران می‌کنند، از محبوبیت برخوردار است. دلیل این محبوبیت گنج نامه بسیار است. اینجا هم آب و هوای خوب خواهید داشت و هم به تماشای آثار به جا مانده از دوران هخامنشی خواهید نشست، هم تفریحات بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده است. پس با این حساب، هر آنچه برای گذراندن وقتی خوش لازم است در این منطقه، کنار هم جمع شده. برای شناخت بیشتر این مجموعه با همدان توریسم باشید.

گنج نامه دقیقاً کجای همدان است؟

گنج نامه همدان
گنج نامه همدان

گنج نامه همدان در دامنه کوه الوند است. کوه الوند ۹ قله دارد. بلندترین قله آن ارتفاعی بالغ بر ۳٬۵۷۴ متر از سطح دریا را داراست. کوهستان الوند از شمال‌غربی به جنوب‌شرقی کشیده شده است و استان همدان را به دو نیمه تقسیم می‌کند: شمالی و جنوبی. این کوهستان و دامنه‌اش پر از دره‌های سرسبز و چشمه و چمن‌زار است. کوهی که تاریخی طولانی دارد و از زمان مادها، تکیه‌گاه بشر بوده و در دامنه آن تمدن رشد یافته است. گنج نامه در ۵ کیلومتری جنوب‌غربی همدان واقع است. این اثر ثبت شده ملی، با طبیعتی منحصربه‌فرد و پر از سنگ‌های درشت و کوچک، حالا به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شده است. گنج نامه در گذشته، آبشار و کوه و کتیبه بود. اما در حال حاضر به تفرج‌گاهی بزرگ بدل شده.

 

تله‌کابین

گنج نامه
تله‌کابین | گنج نامه

تله کابین، دسترسی را در اقصی‌نقاط الوند میان دشت‌ها جاهای دیدنی وسعت بخشیده است. شما از گنج نامه سوار تله‌کابین می‌شوید و در دشت میشان پیاده خواهید شد. خود دشت میشان هم یکی از دشت‌های فوق‌العاده زیبا برای سیاحت و گردش است و مناظر بسیار چشم‌نوازی دارد. به علاوه تجربه سفر با تله‌کابین در این نقاط، از یاد شما نخواهد رفت. چشم‌اندازهای بی‌نظیر، نماهای فوق‌العاده‌ای را از بالای تله‌کابین به چشم‌های شما می‌بخشند.

سورتمه و پیست اسکی

گنج نامه

در گنج نامه، علاوه بر اقامتگاه‌های بسیار مناسب و رستوران، تفریحاتی از قبیل سورتمه در دل کوهستان نیز مهیا است که چاشنی هیجان را به سفرتان اضافه می‌کند. اگر بیش از این طالب هیجان هستید، به سراغ عبور از دره با طناب هم بروید که در نوع خودش در ایران منحصر به فرد است. در بخش تاریک دره، که یکی از دره‌های منطقه گنج نامه است، تاسیسات پیست اسکی هم پذیرای مشتاقان اسکی در فصل‌های سردتر سال است. سرمای همدان موقعیت مناسبی را برای پیست‌های اسکی مهیا می‌کند و معمولاً فصل اسکی در همدان طولانی است. این دره ابتدای جاده هگمتانه-استخر، معروف به «جاده شاهی» است. از طریق این جاده این دو شهر باستانی به هم وصل می‌شدند.

بازارچه سوغاتی

برای خرید سوغاتی هم نیازی نیست دنبال جای جدیدی بگردید، در همین گنج نامه می‌توانید به بازارچه مراجعه کنید و سوغات همدان را برای خویشان و دوستان خود تهیه کنید.

غار آکواریوم

در دل یک غار می‌توانید به تماشای ۲۱ آکواریوم پر از ماهی بروید. این غار بسیار جذاب با تمهیداتی تفریحی طراحی شده است، پس اگر باران مصنوعی و مه به سراغتان آمد غافلگیر نشوید و دلتان را به فضای جذابش بدهید. به غیر از ماهی‌ها خزندگان هم در این غار در بعضی از آکواریوم‌ها وجود دارند.

آبشار گنج نامه همدان

آبشار بلند و دست فروش‌ها و بوی کباب‌های مختلف. اینجا برای غذا خوردن بسیار مناسب است. در کنار منظره و طراوت آبشار، دود کباب و تخت‌های روی آب روان، قطعاً می‌تواند یکی از خاطرانگیزترین تجربه‌های خوراکی در هوای آزاد را برای هر کسی به وجود بیاورد.

شهربازی

اگر با خانواده به این مکان زیبا سفر کردید، می‌توانید خودتان و بچه‌های کوچکتان را با رفتن به شهربازی خوشجال کنید. از ماشین کوبنده گرفته تا فوتبال دستی اینجا هست و دل بزرگ‌ترها را هم می‌برد. پس شک نکنید و به شهربازی هم سری بزنید. پیشنهاد می‌کنم یک دست فوتبال دستی خانوادگی بزنید و بعد به ادامه سیاحت خود بپردازید.

تمام این امکانات تفریحی و گردشگری در غالب دهکده تفریحی، فرهنگی، ورزشی گنج نامه همدان به شما عرضه می‌شود.

الواح هخامنشی؛ نوشته‌هایی از دل تاریخ:

کتیبه‌هایی تاریخی به سه زبان عیلامی، بابلی نو و پارسی باستانی در دل کوه حک شده‌اند. دو لوح در گنج نامه همدان وجود داد. لوح سمت چپ به نام داریوش کبیر است و لوح سمت راست به نام خشایارشاه. احتمالاً در گذشته روی آن‌ها را با پوششی محافظت می‌کرده‌اند. چرا که سوراخ‌هایی در اطراف این الواج وجود دارد که جاکی از وجود چیزی درپوش مانند برای حفاظت دارد. کتیبه‌ها هرکدام سه ستون بیست خطی هستند و ترتیب زبان‌ها به این شکل است (از سمت چپ): پارسی باستان، عیلامی، بابلی نو. هر سه کتیبه به خط میخی حکاکی شده‌اند.

ترجمه سنگ‌نبشته داریوش کبیر:

خدای بزرگ است اهورامزدا که این سرزمین را آفرید، که مردم را آفرید، که شادی را برای مردم آفرید، که داریوش را شاه کرد، یگانه شاه از میان شاهان بسیار و یگانه فرمانروا از میان فرمانروایان بسیار. من (هستم) داریوش، شاه بزرگ، شاه شاهان، شاه کشورهای با ملت‌های بسیار، شاه این سرزمین بزرگ دور دست پهناور، پسر ویشتاسب هخامنشی.

در کتیبه خشایارشاه، متن با کتیبه داریوش یکسان است. تفاوت فقط در نام ها-داریوش به جای ویشتاسب و خشایارشاه به جای داریوش-و یک عبارت (بزرگ‌ترین خدایان) است که در کتیبه خشایارشاه موجود است اما در کتیبه داریوش کبیر نیست.

اقامت در دل کوهستان

در گنج نامه دو گونه اقامت وجود دارد. اولی سوئیت‌های VIP و دومی ویلاهای کوهستانی.

در سوئیت‌های VIP که به‌صورت یک مجتمع گردشگری در دهکده توریستی تفریحی گنج نامه امکانات خود را ارائه می‌دهد، در هر فصل از سال دسترسی به شرایطی مناسب فراهم است. اتاق‌ها زیبا و محل اقامت چشم‌اندازی عالی به الوند و دشت‌های مجاور دارد.

ویلاهای کوهستانی هم در همین محدوده هستند، بیشتر با الوند مجاورت دارند و شرایطی مشابه شرایط زندگی کوهستانی فراهم می‌آورند. تجربه‌ای از اقامت در پاکی و زیبایی کوهستان.

البته که اگر خواستید در همدان بمانید میتوانید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم خدمت شما اعلام شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره ی مدیر همدان توریسم

همچنین ببینید

آرامگاه استر و مردخای ، بنایی مقدس برای یهودیان در همدان

آرامگاه مقدسات یهودیان در همدان! یکی از خاص ترین و عجیب ترین جاذبه های توریستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *